יש לפעמים אצל תינוקות נקודת חן אחרי הלידה ראיתי תינוקת עם נקודת חן מכוערת על הפנים על העפעף ומטה תהינוקת היא בת כמה חודשים האם כהז דבר יורד לבד?? זה נראה כמו נקודת חן בצבע חום בהיר באיזה גיל מורידים כזה דבר אצל ילדים?? רופא עור יכול לעזור לזה??
בנוסף אני הלכתי בשבילי לייעוץ לנקודות חן בגוף יש לי נקודת חן ביד וברגל היה נראה לי חשוד הנקודת חן ביד הרופא שלח אותי להסרה מי בחינה קומסטית האם מדובר בכזה דבר במשהו סיכוני??? תודה רבה
nevus common mole בנוסף הוא כתב שיש בעיה של minute nevi rt with and left dpsrut feet הוא כתב לי שזה לא מסוכן מי בחינה רפואית האם זה נכון?? האם כדאי לי להסיר בניתוח?? מישהי הסבירה לי שבדרך כלל נקודות חן לא מאשירים כי זה יכול לעבור ממאירות אשמח למענה…

1 Answers

תודה על פנייתך,

  • א. לתינוקת ככל הנראה יש שומה מולדת. זו אינה יורדת לבד. מומלץ לעקוב אחריה באמצעות רופא עור לילדים להחליט האם יש מקום להסיר אותה כירורגית או לא. מכל מקום היא לא תרד לבד.
  • ב. באם רופא עור המליץ להסיר שומות – כדאי לפעול לפי המלצתו, או לפנות לעוד חוות דעת של רופא עור אחר. מכל מקום אני ממליץ להסיר שומות שנבדקו בידי רופא עור והומלץ להסירן, גם אם הן לא חשודות לממאירות. הסיבה: לעתים רחוקות גם מה שנראה תמים למראה מסתבר שאיננו תקין בבדיקה פתולוגית.