ת"א

נתניה

הסרת גידולי עור

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

נגעי עור, סרטן עור, בזליומה, סרטן תאי קשקש, מלנומה, ליפומה, ציסטה, שומות, נקודת חן: הסרת נגעי עור נועדה עבור נגעי עור שפירים וגם סרטן עור בכל מקום בגוף. מקור נגעי עור יכול להיות שפיר (ייצור יתר של רקמות עור, תת-עור, שומן או הפרשות) או סרטן העור (התמרה סרטנית, עקב חשיפה ממושכת לשמש, עישון וכו').

כיצד אנו ניגשים לטיפולי הסרת גידולי עור?

הסרת נגעי עור כמו גם סרטן עור פשוטה ואפקטיבית: הטיפול מהיר ביותר, התאוששות מיידית, תופעות לוואי קצרות טווח, אחוז סיבוכים קטן וריפוי טוב מאד. ההסרה נעשית במסגרת טיפולי מרפאה. הסרה לא כירורגית אינה מחייבת הרדמה. הסרה כירורגית ניתן לבצע תחת אלחוש עורי (קרם EMLA למשל) או תחת הרדמה מקומית של ממש.

גורמי סיכון עיקריים להסרת נגעי עור באופן כירורגי הינם נטיה לדמם מוגבר (עקב נטילת מדללי דם חזקים, דוגמת קומדין), קיום קוצב לב, וארועי פצעי חום (הרפס) בפנים בעבר: כל טראומה לעור הפנים (כולל הסרת נגעים) יכולה לעורר ארוע דומה. יש להגיע לרמות דילול דם של INR<2.5 טרם הפעולה. כמו-כן יש לקבל טיפול מונע נגד הרפס במשחה או בכדורים שלושה ימים לפני ושלושה ימים לאחר הפעולה. צורת הטיפול המונע נובעת משכיחות ארועי ההרפס וחומרתם. קוצב לב יכול להיות מופעל עקב שימוש בזרם חשמלי על העור. מכשירי הפסקת הדימום פועלים על עיקרון זה. לבעלי קוצב לב מומלץ לבצע את הסרת הנגעים במסגרת ניטור בבית חולים.

הסרת נגעי עור מתאימה לכל אחד ואחת המעוניין/ת בהסרתם מטעמים אסתטיים, מטעמי אי-נוחות או שהומלץ להסירם בחשד עבור סרטן עור.

בדיקה ראשונית וייעוץ לטיפול

בייעוץ אבדוק צורת נגעי עור ומיקומם. השומות ונגעי העור הקטניים ייבדקו באמצעות דרמטוסקופ, זכוכית מגדלת מיוחדת עם אור מקוטב. הדרמטוסקופ יכול לאתר צורות מיוחדות במבנה אותו נגע עורי ולאבחן את סוגו על ידי כך.

נגעי העור השפירים השכיחים לטיפול:

1. בולטים מעל פני העור:

א. שומות בולטות (נבוס אינטרא-דרמלי). שומה זו יכולה להיות בצבע העור או כהה. קוטר כ- 55 מ"מ בממוצע

ב. תגית עור ("פלולה"). כל "פלולה" רכה למגע, בצבע העור. "פלולה" יכולה להופיע בקבוצות. קוטר כ- 22 מ"מ בממוצע.

ג. קרטוזה שומנית (סבוריאית). כהה, מחוספסת ושומנית למגע. מופיעה ככתם מורם מעל פני העור. קיימת תורשה משפחתית. הקוטר שלה משתנה.

הסרת גידולי עור
הסרת גידולי עור
הסרת גידולי עור

2. בולטים מתחת לעור:

א. ציסטה שומנית (אתרומה): אתרומה היא בלוטת הפרשה בעור שפתח ההפרשה שלה נסתם, והפרשותיה נאגרו מתחת לעור בצורת כדור. ריחח ההפרשות של אתרומה לא נעים. אתרומה יכולה להתנפח ואף להזדהם. גם ציסטה גדולה ניתן להסיר דרך חתך קטן מאד.

ב. ציסטה בעפעף (קסנתלסמה): הצטברות גבישי כולסטרול מתחת לעור העפעף. מופיעה בצורת כתם צהוב בזוויות העפעפיים.בדרך כלל הציסטותת יחסית שטחיות. ניתן להסיר ציסטה בעפעף (קסנתלסמה) ללא ניתוח!

ג. ליפומה: ליפומה הינה רקמת שומן שפיר לחלוטין בצורה כדורית. ליפומה גדלה לאט מתחת לעור. גודל ליפומה משתנה. לעתים ליפומה מציקה אוו בולטת באופן לא אסתטי. במקרים מתאימים ליפומה ניתן לשאוב דרך חתך קטן ביותר ובכך להימנע מהסרה כירורגית עם צלקת.

הסרת גידולי עור
הסרת גידולי עור
גידולי עור

3. שטחיים:

א. נמשים: צברים של תאי פיגמנט בצבע חום בהיר. קוטר כ- 3 מ"מ בממוצע. נמשים נוצרים בבעלי עור בהיר כתגובה לאור השמש. נמשים גדלים במספרם בקיץ ומתמעט בחורף. כמו-כן צבע נמשים נעשה כהה יותר בקיץ ודוהה בחורף.

ב. כתמי גיל: לנטיגו שפיר הינו צבר תאי פיגמנט בצבע חום כהה, מספר צבעים. קוטר כתמי גיל משתנה. מקור כתמי גיל אף-הוא עקב קרינת השמש ושינויים עוריים הנובעים מהזדקנות העור. כתמי גיל ניתנים למציאה החל מהעשור השלישי לחיים והלאה.
נמשים וכתמי גיל קרויים גם לנטיגו. הטיפול עבור לנטיגו הינו הבהרה בשילוב פילינג. טיפול כירורגי יישקל רק אם קיים חשד עבור מלנומה, או אם נכשל הטיפול העיקרי מספר פעמים.

ג. נקודת חן / שומה: שומות גם הן אוסף תאי צבע (מלנין) על פני העור. שומה, הקרויה אף נקודת חן, קיימת מלידה או יכולה להופיע ואף לגדול עד לסיום גיל ההתבגרות. הסרת שומה / נקודת חן נעשית לרוב עקב ממצא לא תקין בבדיקת כירורג פלסטי או רופא עור. לעתים, אותה שומה / נקודת חן פשוט מפריעה אסתטית. שומה יכולה להיות שטוחה או מורמת, בדרך כלל בצבעי חום.

הסרת גידולי עור
הסרת גידולי עור
הסרת גידולי עור

סימנים המחשידים עבור סרטן העור ובפרט מלנומה

הסימנים הם: הופעת נקודת חן / שומה חדשים מעל גיל 20, מספר צבעים, גבול לא מוגדר, צורה לא סימטרית, התכייבות, דימום ספונטני וגירוי מקומי.

נגעי העור חשודים לממאירות השכיחים לטיפול:

  1. נקודת חן / שומה לא תקינה (דיספלסטית): לתיאור זה עונה כל נקודת חן או שומה עם צבע כהה ולא אחיד, גבול לא מוגדר, לא סימטרית בצורתה, קוטר בטווח 5 מ"מ או מעליו. במקרים אלה החשש המרכזי הוא ממלנומה, נגע עורי ממאיר ומסוכן, הנפוץ מבין נגעי העור הממאירים המסוכנים. נגע זה ידוע בתורשה משפחתית. השמש אינה גורמת לו אלא יכולה לעורר את התהליכים הגורמים לו. נקודות חן אני בוחר להסיר רק באופן כירורגי בשל החשש להיותן ממאירות: כל נקודת חן אני שולח לבדיקה פתולוגית.
  2. נגעים טרום סרטניים (קרטוזה סולארית): כתם אדום לעתים עם קשקשים לבנים מעליו, הקיים מעל חודש, מתקלף ולעתים מגרד.
  3. בזליומה / סרטן תאי בסיס (BCC): בזליומה היא סרטן עור הנפוץ ביותר, גם מבין כל סוגי הסרטן. סרטן תאי בסיס נראה בולט, מכוייב, לעתים מדמם ספונטנית. קוטר ה- BCC משתנה. ממאירות סרטן תאי בסיס מאד נמוכה.
  4. סרטן תאי קשקש (SCC): סרטן תאי קשקש הוא השני בשכיחותו לאחר בזליומה. סרטן תאי קשקש בדרך כלל נראה כנגע עורי בולט, מכוסה בעור יבש (קרטין) מעובה, לעתים מדמם ספונטנית. קוטר סרטן תאי קשקש משתנה. ממאירות סרטן תאי קשקש או ה- SCC נמוכה עד בינונית. סרטן תאי קשקש נגרם ישירות מאור השמש ואופייני לאזורים חשופים לשמש.
הסרת גידולי עור
הסרת גידולי עור
גידולי עור
הסרת גידולי עור

קיימות מספר שיטות לטיפול נגעי עור:

  1. צריבה במחט חשמלית: עבור נגעי עור שטחיים ועבור ציסטה בעפעפיים. נעשית תחת הרדמה מקומית עקב הכאב בצריבה. המנגנון: הרס תאים עקב החום. לאחר הפעולה נוצרת כוויה קטנה במקום, החולפת לאחר כשבועיים. בדרך כלל לא נוצרת צלקת משמעותית במקום, אם כי קיים אודם לתקופה בת מספר חודשים.
  2. הקפאה בחנקן נוזלי: עבור נגעי עור שטחיים. נעשית ללא צורך בהרדמה, אם כי הפעולה מעט כואבת. המנגנון: הרס תאים עקב הקור. לאחר הפעולה נוצרת דלקת במקום, לעתים עם שלפוחית, והתקלפות. העור מחלים לאחר כשבועיים. בדרך כלל לא נוצרת צלקת משמעותית במקום, אם כי קיים אודם לתקופה בת מספר חודשים.
  3. שימוש בקרם אפודיקס 5%: עבור נגעי עור שטחיים ומפושטים. ללא צורך בהרדמה מקומית. המנגנון: שפעול מערכת החיסון באתר הנגע תוך יצירת תגובה דלקתית. תגובה זו הורסת את התאים הלא-תקינים במקום. השימוש הינו פעמיים ביום עד לקבלת אודם, גירוי ודלקת (בין מספר ימים למספר שבועות). לאחר קבלת תגובה זו מופסק הטיפול ומתחיל טיפול במשחה נוגדת דלקת, פעמיים ביום, לשבוע. הטיפול אינו מותיר צלקות, אך האודם ייתכן למספר חודשים.
  4. הסרה כירורגית: מבוצעת בתנאים סטריליים ותחת הרדמה מקומית בשל הכאב עקב הטיפול. המנגנון: הורדה מכאנית של נגעי עור תוך שמירה על המבנה שלהם. בצורה זו ניתן לשלוח את הממצא לבדיקה פתולוגית ולקבל אבחנה מדוייקת לגביו. הסרה כירורגית היא שיטת הבחירה עבור נגעי עור אשר לגביהם אני מעוניין בקבלת תשובה פתולוגית (חשד סרטן עור).קיימות שתי שיטות עיקריות להסרה כירורגית:
    • הסרת בסיס הנגע (Shaving): עבור נגעי עור בולטים שפירים. הסרת נגעי עור בבסיסם תוך שמירה על קו העור. באופן זה לא נוצרת צלקת ניתוח אלא כתם שמתרפא ומתמזג בעור כמעט לחלוטין. זהו ייתרון אסתטי מובהק. מאידך, לעתים נדירות תיתכן חזרת נגעי עור היות ולא הוסרו לעומק.
    • הסרה מלאה (Excision): לכלל נגעי עור, בפרט לבולטים התת-עוריים, לבולטים החשודים לממאירות (סרטן עור) וגם עבור שומות. ההסרה היא לכל שכבות העור ותפירת החתך לאחר מכן בתפרים. בדרך כלל התפרים עשויים מניילון ומוצאים תוך שבוע עד שבועיים. בכדי לסגור בקו אחיד ולא בליטות, על הצלקת הנוצרת להיות פי 3 באורכה מקוטר ההסרה הכירורגית. במידה וחסר העור הנוצר גדול מכדי לסוגרו קצה לקצה ייתכן ויהיה צורך בהעברת עור ממקום אחר, קרוב (מתלה עור) או אף בהשתלת עור שיילקח ממקום אחר. הסבר מפורט ספציפי יינתן לך לפי צורך.
הסרת גידולי עור
הסרת גידולי עור
הסרת גידולי עור
הסרת גידולי עור
גידולי עור

התאוששות והחלמה

לאחר ההסרה הכירורגית לא מומלץ לבצע פעילות גופנית מאומצת למשך שבוע. כמו-כן לא מומלצת רחצה בבריכה או בים עד להסרת התפרים.
התשובה הפתולוגית מגיעה לרוב תוך כחודש ימים לאחר הפעולה ונמסרת על ידי תוך הסבר משמעותה והמלצות להמשך, כולל הצורך בהמשך הפעולה או אף הפניה להמשך טיפול בבית חולים לפי צורך.

במהלך הימים הראשונים אחר המילוי ייתכנו שטפי דם, אודם, גירוי מקומי ונפיחות. אלה יורדים עם הזמן, אם-כי תיתכן דלקת מסויימת סביב החתך עד להוצאת התפרים.
עליך לזכור, כי הצלקת מצויה בתהליכי התהוות בשנה בראשונה לאחר הפעולה ותתייצב רק לאחר מכן.

סיבוכי הסרת נגעים בעור נדירים מאד. הם כוללים: דימום, זיהום והתפרצות הרפס עורי, דלקתבצקת, פעירת שולי פצע הניתוח, צלקת מעובה ו/או רחבה. לקריאה נוספת יש לפנות ללקסיקון מונחים רפואיים.

מנתח פלסטי
מנתח פלסטי

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

אודות ד“ר דן רגב

ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית מוכר על ידי משרד הבריאות, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ISAPS. דר' רגב הינו מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה. בנוסף, ד"ר רגב משמש כאחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת המומחים של שירותי בריאות כללית המצויה בהרצליה.

מנתח פלסטי - דן רגב

במה אנחנו שונים מאחרים

מרפאת בוטיק

אצלנו תקבלו יחס אישי
אתם לא עוד "מטופל"

הניסיון של ד"ר דן רגב

מומחה לכירורגיה פלסטית
ומנתח בכיר בבית חולים בילינסון
משנת 2004

אין מתמחים
ורופאים לא מנוסים

ד"ר דן רגב הוא היחיד
שמבצע טיפולים וניתוחים

שקיפות מלאה

הטיפולים מתבצעים רק לאחר התייעצות איתך לאחר שקיבלת את כל האינפורמציה הדרושה לך כדי להחליט.

בטיחות המוצרים

דר' רגב משתמש בחומרי הזרקה ושתלי סיליקון העומדים בתקנים המחמירים ביותר (FDA, CE, אמ"ר)

מטופלות ממליצות על ד"ר דן רגב

לד"ר רגב המקסים

. לא הספקתי להודות לך על הגשמת חלום שהיתממש. מעבר לד"ר, אתה אדם מדהים, אתה ואורלי. אני שמחה שהיכרתי אנשים כמותכם, ועוד יותר שהפקדתי את גופי בידיים טובות. אני מאחלת לך לך ולאורלי את כל הטוב שבעולם. באהבה ענקית… יצא מושלם.

לד"ר דן רגב היקר!!

אשר עשה עבודתו נאמנה…. ישר כח על היחס האישי המסור והחם. מלא באהבה והרבה סבלנות. מלאכתך קודש מתבצעת באדיקות להעניק לאדם חיים עם איכות לא בחסד כי אם בזכות תודה שהפכת חלום למציאות!!!

אלפי תודות..

לד"ר רגב

רציתי להודות לך על הטיפול המסור, על זמנך, וכמובן על שהפכת אותי להיות יותר יפה!!!! רציתי שתדע שאני צוהלת ברחוב משמחה, כי עשית בי שינוי שלו חיכיתי כל כך הרבה שנים. חיפשתי את האחד ומצאתי, ד"ר רגב הנחמד, כך שמעתי ומיד באתי!! אז…..שוב תודה רבה מקרב לב, אותך אזכור בכל מקום!!!!!

שלבי התהליך

פגישת ייעוץ
והיכרות

החלטה משותפת
על אופי ודרך הטיפול

הכנות לטיפול
במידה ויש צורך

התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם