ת"א

נתניה

העלמת כתמי אקנה

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה
כתמי אקנה

מדוע מופיעים כתמי אקנה?

האקנה (פצעי בגרות) הינה דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השיער. התופעה מופיעה בעיקר בגיל ההתבגרות, כתוצאה מתגובה לא תקינה לטסטוסטרון (כן, ההורמון הזה קיים גם בנשים). תגובת הגוף להורמון בדרך כלל מתייצבת עם הזמן, ואיתה נעלמים או נרגעים הסימפטומים.
הפרשת שומנית מוגברת מבלוטות החלב בשילוב תאי עור מתים גורמת לסתימת זקיקי השערות. כך נוצרת סביבה נוחה להתרבותו של חיידק האקנה. בהמשך מתפתחת דלקת בזקיק השיער ויוצרת את הפצעון המוכר. התופעה של פצעי הבגרות תוקפת בעיקר את עור הפנים, אך עלולה להתפשט גם לכתפיים, לגב ולחזה.

ההשפעה החברתית של פצעי בגרות

הופעת פצעי בגרות (אקנה) בפרט באיזור הפנים גורמת לפגיעה בדימוי העצמי ומעסיקה מתבגרים רבים. קיימות סיבות שונות התורמות לכך: עור שומני ומלוכלך, נטיה משפחתית, פעילות יתר הורמונלית, מאכלים שונים ומתח נפשי.

למניעת היווצרות כתמי וצלקות אקנה מומלץ לפנות לבדיקה וטיפול רופא עור מוקדם ככל שניתן. הטיפול יכלול בדיקה, טיפול מקומי או תרופתי. רוב פצעוני האקנה אם לא כולם יכולים להעלם בדרך זו.
אם פצעוני האקנה לא טופלו בזמן ונותרו, עלולים להיווצר לאחר מכן כתמים אקנה וצלקות בפנים שלא יחלפו גם לאחר שנים ויהוו מטרד אסתטי מתמשך לאותם האנשים.

מהם התנאים הטובים ביותר לטיפול בכתמי אקנה?

כתמי אקנה מופיעים בגוון כהה יחסית לעור הפנים, באותם מקומות בהם היתה פעם דלקת כתוצאה מזיהום אקנה. תאי הדלקת מפנים מקומם לתאי פיגמנט (צבען) המצטברים באתרי הדלקת ויוצרים צבע כהה במקום. התופעה חמורה יותר בדרך כלל בקרב בעלי עור כהה, אצלם תאי הפיגמנט מרובים ושטחיים יותר.

העלמת כתמי אקנה מחייבת עור שהחלים, ללא אקנה פעיל נוסף. במידה ויש אקנה פעיל הרי שעלולים להיווצר עוד ועוד כתמים. רק לאחר נסיגת כל הפצעונים ניתן יהיה לפעול להעלמת כתמי אקנה.
חלק מהמטופלים אינם מבינים זאת, ולכן לא פעם אני דוחה את הטיפול בכתמי אקנה שלהם.
בדרך כלל הטיפול המיטבי יכול להתחיל לאחר סיום גיל ההתבגרות ולקראת סיום העשור השני לחיים.

במה אתה משתמש לטיפול בכתמי אקנה?

כללית, קיימים טיפולים שונים ורבים לכתמי אקנה, מקרמים שונים ועד לטיפולי גלי רדיו ולייזר. אני משתמש בשני עקרונות: קילוף העור שטחי הפגום (פילינג) והבהרת העור המוכתם מתחתיו.

מכאן החומרים בהם אני משתמש במרפאה שלי:
– קרם הבהרה עם פילינג שטחי ונוגדי דלקת. הקרם נמרח בהדרגה עד שמגיעים למריחה כל לילה למשך שבועיים בכדי להגביר את העלמת כתמי האקנה. לאחר מכן תישקל ירידה בתדירות מריחת הקרם – לפי תגובת העור.
היות והקרם מקלף את העור השטחי עלולה להיווצר פיגמנטציה נוספת בחשיפה לשמש ישירה לזמן רב (=שיזוף). לכן אני מנחה להשתמש בקרם רק לקראת החורף, כאשר רוב השהיה איננה בחוץ ואין נטיה להשתזף.
– חומצה גליקולית המפרקת רקמת עור לא תקינה ויוצרת עור אחיד וטוב יותר ועוזרת להעלמת כתמי אקנה. החומצה הגליקולית "משייפת" את העור המצולק על פני חודשים ולאט לאט יוצרת מרקם חלק יותר. בצורה זו יורד גם חלק מהפיגמנטציה.

אין העלמה מושלמת של כתמי אקנה. לא כל כתם וצלקת מגיבים כרצוננו מול טיפול באקנה. מצד שני הטיפול משפר את המראה החיצוני של הפנים בצורה טובה מאד.

קיראו גם על טיפול בצלקות אקנה

לצפיה בתמונות של מילוי צלקות

לקריאה נוספת על הסיבוכים יש להקליק כאן

»

לפרטים נוספים, צרו קשר

מנתח פלסטי
מנתח פלסטי

שאלות נפוצות על הטיפול באקנה

במידה ומדובר בפצעונים בודדים וקטנים ניתן לטפל בהם בתכשירים מקומיים הקיימים ומשווקים בכל בית מרקחת. במידה והעור שומני מאד ניתן לנקותו בסבון מיוחד או בעזרת קוסמטיקאית. במידה ומדובר בהתפרצות נרחבת הכוללת דלקת מקומית יש צורך להתייעץ ברופא עור, לשקילת טיפול פומי או אנטיביוטי.

העור מושפע מהמחזור וכן ההפרשות השומניות אותן מפריש. במידה וקיימת התפרצות משמעותית של פצעוני אקנה בפרט לקראת המחזור, מומלץ לשקול טיפול בגלולות ואנטיביוטיקה.

 "תרופות סבתא" הינן שם כולל למוצרים ושיטות טיפול אשר היו נהוגות במשפחה בהעדר טיפול רפואי של ממש. ככאלה הן בדרך כלל אינן עוזרות ואף יכולות להזיק למרקם העור: מלפפון, בזיליקום, חומץ תפוחים או מיץ לימון. כל אלה לא הוכחו כיעילים מחקרית לטיפול באקנה, למרות שעדיין נפוצים כתרופות סבתא.

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

אודות ד“ר דן רגב

ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית מוכר על ידי משרד הבריאות, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ISAPS. דר' רגב הינו מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה. בנוסף, ד"ר רגב משמש כאחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת המומחים של שירותי בריאות כללית המצויה בהרצליה.

מנתח פלסטי - דן רגב

במה אנחנו שונים מאחרים

מרפאת בוטיק

אצלנו תקבלו יחס אישי
אתם לא עוד "מטופל"

הניסיון של ד"ר דן רגב

מומחה לכירורגיה פלסטית
ומנתח בכיר בבית חולים בילינסון
משנת 2004

אין מתמחים
ורופאים לא מנוסים

ד"ר דן רגב הוא היחיד
שמבצע טיפולים וניתוחים

שקיפות מלאה

הטיפולים מתבצעים רק לאחר התייעצות איתך לאחר שקיבלת את כל האינפורמציה הדרושה לך כדי להחליט.

בטיחות המוצרים

דר' רגב משתמש בחומרי הזרקה ושתלי סיליקון העומדים בתקנים המחמירים ביותר (FDA, CE, אמ"ר)

מטופלות ממליצות על ד"ר דן רגב

לד"ר רגב המקסים

. לא הספקתי להודות לך על הגשמת חלום שהיתממש. מעבר לד"ר, אתה אדם מדהים, אתה ואורלי. אני שמחה שהיכרתי אנשים כמותכם, ועוד יותר שהפקדתי את גופי בידיים טובות. אני מאחלת לך לך ולאורלי את כל הטוב שבעולם. באהבה ענקית… יצא מושלם.

לד"ר דן רגב היקר!!

אשר עשה עבודתו נאמנה…. ישר כח על היחס האישי המסור והחם. מלא באהבה והרבה סבלנות. מלאכתך קודש מתבצעת באדיקות להעניק לאדם חיים עם איכות לא בחסד כי אם בזכות תודה שהפכת חלום למציאות!!!

אלפי תודות..

לד"ר רגב

רציתי להודות לך על הטיפול המסור, על זמנך, וכמובן על שהפכת אותי להיות יותר יפה!!!! רציתי שתדע שאני צוהלת ברחוב משמחה, כי עשית בי שינוי שלו חיכיתי כל כך הרבה שנים. חיפשתי את האחד ומצאתי, ד"ר רגב הנחמד, כך שמעתי ומיד באתי!! אז…..שוב תודה רבה מקרב לב, אותך אזכור בכל מקום!!!!!

שלבי התהליך

פגישת ייעוץ
והיכרות

החלטה משותפת
על אופי ודרך הטיפול

הכנות לטיפול
במידה ויש צורך

התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם