ת"א

נתניה

חוות דעת רפואית

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

חוות דעת רפואית היא למעשה עמדתו של מומחה באחד מתחומי הרפואה, הניתנת בכתב, ומתייחסת לבעיה או לפעולה רפואית מסוימת. במקרים מסוימים, חוות דעת רפואית יכולה להינתן למטופל לצורך קבלת החלטה על טיפול בבעיה רפואית קיימת.
כאשר מדובר בחוות דעת רפואית משפטית, מטרת חוות הדעת היא להעריך את הנזק הגופני או הנפשי שנגרם לאדם, לצורך דיון בתביעה משפטית.

חוות דעת רפואית משפטית

מה קובע החוק בנוגע לחוות דעת רפואית משפטית?

על פי תקנות הסדר האזרחי, התשמ"ד, תביעות שעניינן נזקי גוף (מלבד תביעות בנושא תאונות דרכים), דורשות צירוף חוות דעת רפואית, שניתנה על ידי מומחה הרלוונטי לפגיעה המדוברת. חוות דעת קבילה היא כזו שניתנה על ידי רופא מומחה, ששמו נכלל בתקנות הרופאים שהתפרסמו לפי תקנה 34 לתקנות הרופאים, התשל"ג – 1973.

מה חשוב לדעת על חוות דעת רפואית לבית המשפט?

• חוות הדעת משמשת כעדות בתביעה, ומכאן חשיבותה הרבה.
• אל רופא מומחה הכותב את חוות הדעת הרפואית יש להגיע עם כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לתביעה. זאת, על מנת שהמומחה יוכל לבסס את חוות דעתו ולצור חוות דעת מנומקת ומפורטת.
• על חוות הדעת להיות מעמיקה ולהתייחס לאבחונים רפואיים שניתנו, ממצאי בדיקות, הסיבות שהובילו לנזק הגופני, והאם קיים קשר בין האירוע המדובר לבין הנזק. כמו כן, על חוות הדעת להעריך את חומרת הנזק שנגרם לאדם, והאם צפויה נכות קבועה או זמנית.
• במקרים מסוימים, בית המשפט יכול להחליט על דחיית התביעה, בלא הגשת חוות דעת רפואית.
• ישנם מקרים בהם בית המשפט יכול להחליט למנות מומחה רפואי מטעמו, ובכך לפטור את התובע מהצורך בהשגת חוות דעת רפואית משלו לתביעה.

כיצד בוחרים רופא מומחה לכתיבת חוות דעת רפואית?

חשוב להבין שבחירת מומחה לכתיבת חוות דעת רפואית חשובה אינה דבר של מה בכך. זאת, בשל משקלה הרב של חוות הדעת בתביעה ויכולתה להשפיע על החלטת בית המשפט ועל הפיצויים שייקבעו לתובע.

בבואכם לבחור ברופא המומחה, כדאי לקחת בחשבון מספר שיקולים:

מומחיות הרופא – חשוב שהרופא שתבחרו יהיה בעל מומחיות בתחום הרלוונטי לפגיעה ממנה אתם סובלים. לדוגמא: עבור תביעות העוסקות בפגיעה בעור ועיוותו יש לפנות למומחה בכירורגיה פלסטית, עבור פגיעות בשרירים ובמפרקים יש לפנות למומחה באורתופדיה וכו'.
ניסיון כרופא – העדיפו רופא בעל ניסיון רב בתחומו. ככל שהרופא יהיה מנוסה ובכיר יותר, כך ייתפס על ידי בית המשפט כגורם מקצועי מוערך, ובהתאם חוות הדעת שכתב תתפס כרצינית יותר.
ניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות – בדקו מול הרופא המומחה מה ניסיונו בכתיבת חוות דעת רפואיות לתביעות. ניסיון רב יותר יבטיח חוות דעת מעמיקה ומדויקת יותר. בנוסף, רופא בעל ניסיון רב יותר יוכל להעיד בצורה טובה ומשכנעת יותר בפניי בית המשפט, במידה והדבר יידרש.

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

באילו מקרים חשוב לקבל דעה שניה?

חוות דעת רפואית משפטית חשובה מאוד כאשר אדם בוחר להגיש לבית המשפט תביעה, המתייחסת לנזק גופני שחווה.

אלו המקרים העיקריים המחייבים הגשת חוות דעת רפואית לבית המשפט:

תביעות רשלנות רפואית – מדובר באדם המגיש תביעת נזיקין כנגד צוות רפואי, בגין נזק שנגרם לו כתוצאה מטיפול רפואי, ולצורך קבלת פיצויים. במקרים אלו חוות הדעת צריכה להוכיח שאכן התקיימה רשלנות מומחה בפעולה או בטיפול המדובר, ושקיים קשר בין הטיפול שניתן לתובע ובין הנזק שנגרם לו.
תביעות לביטוח הלאומי – אדם שתובע את הביטוח הלאומי בשל מחלה או תאונת עבודה, לצורך קבלת קצבה או פיצויים בשל אחוזי נכות, יכול להגיש לוועדה המומחה של הביטוח הלאומי חוות דעת רפואית. זו עשויה לסייע בביסוס טענות התובע על הנזק שנגרם לו, השלכות הנזק על יכולתו לעבוד כבעבר, סיכויי הריפוי שלו ועוד.
תביעות חברות ביטוח – כאשר אדם מגיש תביעה לחברת ביטוח, לצורך קבלת פיצויים, עליו להגיש חוות דעת רפואית, שניתנה על ידי המומחה הרלוונטי לפגיעה המדוברת.
תביעות כנגד משרד הבטחון – עובדי כוחות הבטחון רשאים להגיש תביעה אם בזמן שירותם חוו פגיעה גופנית. לתביעה יש לצרף חוות דעת רפואית מטעם מומחה בתחום הרלוונטי, שתרחיב על הנזק שנגרם לתובע ותוכיח קשר סיבתי בין האירוע שהתרחש ובין הנזק הגופני.

חוות דעת רפואית משפטית בתחום הכירורגיה הפלסטית

חוות דעת רפואית בתחום הכירורגיה הפלסטית רלוונטית לרוב במקרים של רשלנות רפואית מצד הצוות המטפל, שהובילה בתורה לנזק למטופל.
במקרים אלו, חוות הדעת תינתן על ידי מומחה בכירורגיה פלסטית, המוכר ככזה מטעם משרד הבריאות, וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.
חשוב להדגיש שהחוק אינו מגדיר באופן מפורש אילו מקרים נחשבים לרשלנות רפואית ואלו לא. מכאן חשיבותה העצומה של חוות הדעת הרפואית, בביסוס הטענה שאכן התקיימה רשלנות רפואית.
חוות הדעת משמשת את בית המשפט לבחינת קיומה של עוולת הרשלנות

בתביעה, הנקבעת על פי התנאים הבאים:

הפרה של חובת הזהירות של הרופא כלפי המטופל – מדובר למעשה בהפרה של הכללים המקובלים לטיפול. המומחה המעניק את חוות הדעת הרפואית ייבחן האם ועד כמה הנתבע פעל כמקובל וכמצופה מרופא 'ממוצע' בכל הנוגע לטיפול המדובר.
גרימת נזק – תנאי זה בוחן האם, בעקבות הפרת חובת הזהירות, גרם הנתבע לתובע נזק בטיפול.
קשר סיבתי – על מנת לקבוע שאכן מדובר ברשלנות מומחה, יש להוכיח שקיים קשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות ובין הנזק שנגרם לתובע.

חוות דעת רפואית עבור צלקות

במקרים בהם אדם מגיש תביעה בנוגע לצלקות שנגרמו לו, מטרת חוות הדעת הרפואית היא לאמוד את חומרת הצלקות והשלכתן על התובע, מבחינה אסתטית ותפקודית.

אסתטית – עד כמה הצלקות בולטות ומשפיעות על הנראות הפיזית של התובע – מעוותות או גורמות לשינוי משמעותי בנראות.
תפקודית – עד כמה הצלקות גורמות לכאב, להגבלה בתנועה או לפגיעה באיברים.

בקביעת הנכות הרפואית או התפקודית שנגרמה לתובע כתוצאה מהצלקת, ישנה חשיבות גם למיקום הצלקת. כאשר מדובר בצלקות בפנים, צלקת שיצרה כיעור קיצוני יכולה להביא להערכת דרגת נכות בשיעור של 50%. לצד זאת, צלקת בגוף, המובילה להגבלה בתנועה או לפגיעה באיברים, יכולה להגיע ל-20% נכות.

פסקי דין נבחרים הקשורים לחוות דעת רפואית משפטית

פסקי דין נבחרים הקשורים לחוות דעת רפואית משפטית

1. תובענה:
ד. בן שושן, ר. אשר ליבוביץ ע"י ב"כ עו"ד חנה גוטמן ועו"ד איתן פלג נגד מנורה חברה לביטוח בע"מ ע"י ב"כ עו"ד ישראל מרקוביץ' ועו"ד אמיר ורון;  בית המשפט המחוזי מרכז-לוד ת"צ 67739-12-14

2. רשלנות רפואית לא-אסתטית:

פלוני, עו"ד אבי אלרום, עו"ד טלי שחם נגד מדינת ישראל משרד הבריאות, עו"ד יעקב עוזיאל; בית המשפט השלום תל-אביב 53496-02-16

3. נזקי גוף:
ד. פרץ נגד ג. קמפלר; בית משפט השלום בנתניה ת"א 25872-01-14

כמה עולה?

עלותה של חוות דעת רפואית יכולה להגיע לאלפי שקלים. זאת, בין היתר כיוון שבניגוד לאישורים רפואיים, ביסוס וכתיבת חוות דעת רפואית מעמיקה ומקצועית דורשת בירור מעמיק של המקרה, בדיקה גופנית של התובע, עיון בהיסטוריה המומחה שלו והבנת מצבו הרפואי טרם האירוע. כמו כן, נדרש הרופא להעריך את הנזק שנגרם לתובע והשלכותיו בעתיד. לעתים אף יתבקש הרופא המומחה לכתוב תוספת לחוות הדעת, בעקבות הגשת חוות דעת רפואית מטעם הנתבע, ואף ייתכן שייקרא להעיד בפניי בית המשפט על חוות הדעת שיצר.

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

להשארת פרטים
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

אודות ד“ר דן רגב

ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית מוכר על ידי משרד הבריאות, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ISAPS. דר' רגב הינו מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה. בנוסף, ד"ר רגב משמש כאחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת המומחים של שירותי בריאות כללית המצויה בהרצליה.

מנתח פלסטי - דן רגב

במה אנחנו שונים מאחרים

מרפאת בוטיק

אצלנו תקבלו יחס אישי
אתם לא עוד "מטופל"

הניסיון של ד"ר דן רגב

מומחה לכירורגיה פלסטית
ומנתח בכיר בבית חולים בילינסון
משנת 2004

אין מתמחים
ורופאים לא מנוסים

ד"ר דן רגב הוא היחיד
שמבצע טיפולים וניתוחים

שקיפות מלאה

הטיפולים מתבצעים רק לאחר התייעצות איתך לאחר שקיבלת את כל האינפורמציה הדרושה לך כדי להחליט.

בטיחות המוצרים

דר' רגב משתמש בחומרי הזרקה ושתלי סיליקון העומדים בתקנים המחמירים ביותר (FDA, CE, אמ"ר)

מטופלות ממליצות על ד"ר דן רגב

לד"ר רגב המקסים

. לא הספקתי להודות לך על הגשמת חלום שהיתממש. מעבר לד"ר, אתה אדם מדהים, אתה ואורלי. אני שמחה שהיכרתי אנשים כמותכם, ועוד יותר שהפקדתי את גופי בידיים טובות. אני מאחלת לך לך ולאורלי את כל הטוב שבעולם. באהבה ענקית… יצא מושלם.

לד"ר דן רגב היקר!!

אשר עשה עבודתו נאמנה…. ישר כח על היחס האישי המסור והחם. מלא באהבה והרבה סבלנות. מלאכתך קודש מתבצעת באדיקות להעניק לאדם חיים עם איכות לא בחסד כי אם בזכות תודה שהפכת חלום למציאות!!!

אלפי תודות..

לד"ר רגב

רציתי להודות לך על הטיפול המסור, על זמנך, וכמובן על שהפכת אותי להיות יותר יפה!!!! רציתי שתדע שאני צוהלת ברחוב משמחה, כי עשית בי שינוי שלו חיכיתי כל כך הרבה שנים. חיפשתי את האחד ומצאתי, ד"ר רגב הנחמד, כך שמעתי ומיד באתי!! אז…..שוב תודה רבה מקרב לב, אותך אזכור בכל מקום!!!!!

שלבי התהליך

פגישת ייעוץ
והיכרות

החלטה משותפת
על אופי ודרך הטיפול

הכנות לטיפול
במידה ויש צורך

התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם