ת"א

נתניה

פטמות שקועות – תיקון פיטמה שקועה

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

תוכן עניינים - לחצו לניווט מהיר

האסתטיקה של הפטמה

הפטמה היא בשיאו של כל שד, וללא מבנה זה מיניות השד נפגעת. חשיבותה גדולה: יש לה מקום של כבוד בכל שחזור שדיים לאחר סרטן שד.
פטמה אסתטית אמורה לבלוט, ולו במעט, גם ללא כל גירוי. מצב בו הפטמה שקועה משדר כי משהו פגום. פטמה שקועה הינה מקור למבוכה אישית ועלולה לפגוע בביטחון העצמי של האשה, גם אם נפח וצורת השד מאד יפים.
לעתים מאד רחוקות קיים מצב בו הפטמה מאד ארוכה ובולטת. ניתן לקצר פטמה כזו באופן כירורגי, אך האשה לא תוכל להיניק לאחר מכן.

מהו המבנה האנטומי של הפטמה ומדוע נוצרות פטמות שקועות?

הפטמה הינה מוצא צינוריות החלב בכל שד, 15-20 במספר. בדרך כלל הינה בולטת מעל לפני עור השד החל מגיל ההתבגרות, וממוקמת במרכז כיפת השד. היא מורכבת מרקמת חיבור ושריר חלק. עור הפטמה כהה יחסית לסביבתו, גס יותר ועשיר בעצבי תחושה. סיבי השריר החלק בפטמה מתכווצים בקור וכתוצאה מגירוי מכאני (נגיעה, יניקה). אותם סיבים גורמים לבלט תגובתי של הפטמה.

מהן דרגות פטמה שקועה?

במצב של פטמה שקועה מבנה הפטמה הנורמלי משובש עקב רקמת חיבור המונעת בלט של הפטמה ויוצרת היפוך שלה כלפי פנים.
סיבות עיקריות לכך כזו הינן פגם מולד, טראומה (דוגמת כוויה), סרטן וזיהומים. אני ממליץ לפנות לבדיקת כירורג שד בכל מקרה בו הפטמה אינה שקועה מגיל ההתבגרות ו/או מסיבה ברורה לחלוטין.

קיימות שלוש דרגות עיקריות לפטמה שקועה

1. פטמה שקועה קלות

הפטמה בולטת כמעט תמיד, ודאי במצבי קור וגירוי מכאני. אני מבהיר לנשים בעלות פטמה שקועה קלות כי אין צורך בתיקון למצב זה.

2. פטמה שקועה למעט בקור או גירוי מכאני (דוגמת הנקה)

הפטמה אמנם שקועה, אבל אינה מחייבת תיקון ניתוחי. פונקציית ההנקה לרוב שמורה. יש מקרי ביניים בהם הפטמה השקרועה מאד מפריעה לאותה אשה, למרות שהיא יוצאת בקור ובגירוי מכאני. במצבים אלה אני שוקל את יתרונות התיקון אל מול חסרונותיו. במידה והתרשמית כי האשה נחושה לבצע אותו למרות החסרונות שלו – אבצע את התיקון.

3. פיטמה שקועה כל הזמן

קיימת פגיעה ביכולת הפטמה לבלוט. בדרך כלל קיימת פגיעה אף ביכולת ההנקה. במקרה זה תיקון ניתוחי הינו רלוונטי.

חשוב לדעת !

תיקון כירורגי ימנע לחלוטין את יכולת ההנקה מהשד. זהו החיסרון העיקרי של תיקון פטמה שקועה.
יש לשקול זאת טרם פניה לביצוע הניתוח.

בייעוץ שלפני, תישאלי לגבי מחלות שדיים וסרטן שד. כמו-כן תבוצע בדיקת שדיים. במידה וקיים רקע רפואי מתאים או בדיקה מחשידה – תופני לבדיקה בידי כירורג שד טרם הניתוח.

כיצד מבוצע תיקון כירורגי של פטמות שקועות?

תיקון כירורגי של פטמה שקועה הינו פשוט, קצר, וכמעט ללא צורך בתקופת החלמה.
התיקון מתבצע תחת הרדמה מקומית של הפטמה עצמה. אין צורך בהרדמה כללית או טשטוש.
לאחר החיטוי וההרדמה מבוצע חתך דרך הפטמה באורך 5 מ"מ, דרכו נחתכת באופן כירורגי רקמת החיבור (וצינוריות החלב, באופן בלתי נמנע..). עם שחרור הפטמה היא נמשכת כלפי חוץ. תפר נספג מועבר אל מתחת לעור הפטמה בכדי לקבע אותה בולטת. התפר נספג לאיטו וריפוי הפטמה מותיר אותה בולטת.

תיקון פטמה שקועה

לאחר הפעולה נמרחת משחה אנטיביוטית על פני הפטמה. יש צורך בחבישה מגינה לאורך כל הפטמה בכדי שהפטמה לא תשקע שוב תחת לחץ. אותה חבישה מורכבת ממספר פדים אשר במרכזם חור אשר בתוכו הפטמה נמצאת. עם חבישה מגינה זו ניתן אף ללבוש חזיה.
ביממה הראשונה אין להרטיב את המקום. לאחר מכן ניתן לרחוץ את המקום פעם ביום, למרוח משחה אנטיביוטית ולשים מגן פטמות שנועד לנשים מיניקות. מגן זה ישמש כמעין תשתית לפטמה שעברה תיקון וימנע את שקיעתה תחת הלחץ.

פטמות שקועות – תופעות לוואי

תופעות לוואי טבעיות אחר תיקון פטמה שקועה הינן נפיחות, שטפי דם וירידה תחושת הפטמה. סיבוכים הינם נדירים וכוללים: דימום, זיהוםדלקתפעירת שולי פצע הניתוחנמק חלקי של הפטמה ושקיעה חוזרת שלה. לקריאה נוספת יש לפנות ללקסיקון מונחים רפואיים.

שאלות נפוצות

הפטמה מורכבת מפתח לצינוריות החלב, וסביבו שריר חלק המתכווץ ומבליט אותה. כל רקמת חיבור שתמנע את פעילות השריר תגרור שקיעת הפטמה. הדבר יכול לקרות באופן מולד (התפתחות לא תקינה של אותה רקמה), כתוצאה מטראומה וזיהום (רקמת צלקת לאחר כויה) או כתוצאה מגידול בשד.

לא לכל אשה הפטמות מאד בולטות. לחלקן הן בולטות רק לעתים או רק לאחר גירוי מכאני (קור, לחץ). מצבים אלה הינם טבעיים. מאידך, פטמה שקועה בכל מצב אינה דבר נורמלי. יש לברר את המקור לכך, בפרט אם מצבה השתנה ומדובר בפטמה בצד אחד בלבד.

לאחר הניתוח קיים מגן לפטמה שעברה הבלטה ניתוחית. המגן ימנע לחץ עליה למניעת שקיעה חוזרת שלה. ההחלה אורכת כעשרה ימים, ולאחר מכן ניתן להסיר את המגן, אבל ללכת עדיין עם חזיות לא לוחצות ולא עם CUP נוקשה.

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

אודות ד“ר דן רגב

ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית מוכר על ידי משרד הבריאות, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ISAPS. דר' רגב הינו מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה. בנוסף, ד"ר רגב משמש כאחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת המומחים של שירותי בריאות כללית המצויה בהרצליה.

מנתח פלסטי - דן רגב

במה אנחנו שונים מאחרים

מרפאת בוטיק

אצלנו תקבלו יחס אישי
אתם לא עוד "מטופל"

הניסיון של ד"ר דן רגב

מומחה לכירורגיה פלסטית
ומנתח בכיר בבית חולים בילינסון
משנת 2004

אין מתמחים
ורופאים לא מנוסים

ד"ר דן רגב הוא היחיד
שמבצע טיפולים וניתוחים

שקיפות מלאה

הטיפולים מתבצעים רק לאחר התייעצות איתך לאחר שקיבלת את כל האינפורמציה הדרושה לך כדי להחליט.

בטיחות המוצרים

דר' רגב משתמש בחומרי הזרקה ושתלי סיליקון העומדים בתקנים המחמירים ביותר (FDA, CE, אמ"ר)

מטופלות ממליצות על ד"ר דן רגב

לד"ר רגב המקסים

. לא הספקתי להודות לך על הגשמת חלום שהיתממש. מעבר לד"ר, אתה אדם מדהים, אתה ואורלי. אני שמחה שהיכרתי אנשים כמותכם, ועוד יותר שהפקדתי את גופי בידיים טובות. אני מאחלת לך לך ולאורלי את כל הטוב שבעולם. באהבה ענקית… יצא מושלם.

לד"ר דן רגב היקר!!

אשר עשה עבודתו נאמנה…. ישר כח על היחס האישי המסור והחם. מלא באהבה והרבה סבלנות. מלאכתך קודש מתבצעת באדיקות להעניק לאדם חיים עם איכות לא בחסד כי אם בזכות תודה שהפכת חלום למציאות!!!

אלפי תודות..

לד"ר רגב

רציתי להודות לך על הטיפול המסור, על זמנך, וכמובן על שהפכת אותי להיות יותר יפה!!!! רציתי שתדע שאני צוהלת ברחוב משמחה, כי עשית בי שינוי שלו חיכיתי כל כך הרבה שנים. חיפשתי את האחד ומצאתי, ד"ר רגב הנחמד, כך שמעתי ומיד באתי!! אז…..שוב תודה רבה מקרב לב, אותך אזכור בכל מקום!!!!!

שלבי התהליך

פגישת ייעוץ
והיכרות

החלטה משותפת
על אופי ודרך הטיפול

הכנות לטיפול
במידה ויש צורך

התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם