מנהל אתר צוות asked 7 שנים ago

לפני 5 ימים הוסרו שתי נקודות חן מאזור קשת כף הרגל, מאיזור שנמתח. הפצעים באורך כ- 1.5 ס"מ כל אחד נתפרו בוקריל 3-0 (לפי מכתב סיכום). הפצעים עצמם נראים תקינים, יש נפיחות קלה באיזור הקדמי, באצבעות ובאיזור הקשת, איזור הקשת גם מגרד. כל נסיון לדרוך על הרגל גורם לכאב, לתחושה שהתפרים נמתחים, לנפיחות מוגברת וגרד חזק. הנפיחות והגרד גם מתגברים לקראת סוף היום. הרמת רגל מקלה על הסימנים. בנתיים אני לא מרגישה שיפור ניכר יחסית ליומיים הראשונים אחרי ניתוח.
1. האם הסימנים בגדר הנורמה?
2. מה יותר נכון לעשות: לתת לרגל לנוח (אם כן, לכמה זמן עוד בערך?), או להזיז אצבעות בעדינות, או אפילו לדרוך קצת על הרגל, לאמן אותה?
3. יש עוד משהו שיכול לעזור לתהליך ההחלמה? קירור/חימום וכו'?
4. כמה זמן התפרים צפוים להשאר?

תודה מראש!
שבוע טוב!

1 Answers
מנהל אתר צוות answered 7 שנים ago

קשת כף הרגל נושאת עליה את כל משקל גוף. כל טראומה למקום מהווה מטרד לא קטן לאיזור זה.
1. אם אין הפרשה, אודם מתקדם בשילוב כאב מתגבר ונפיחות הרי שהסימנים מתאימים לחמישה ימים אחר ניתוח. הסתייגות חשובה: לא בדקתי אותך. אם יש לך ספק קל – פני לאחות ולבדיקת רופא.
2. ניתן ללכת מעט על הרגל ולדרוך קלות. אם הרגישות מתגברת – לנוח. ההחלמה עלולה לקחת עוד כשבוע. כמובן שאין ללכת לים או לבריכה עד חלוף כל הסימנים.
3. יש לשמור על היגיינת המקום ולמרוח משחה אנטיביוטית. אין משהו אחר.
4. היות והתפרים נספגים אבל מאד לאט הם אמורים להיוותר לפחות עוד מס' שבועות. אני ממליץ להגיע לביקורת הרופא שניתח אותך בעוד כשבוע-שבועיים לביקורת, גם אם לא יסיר את התפרים.