ת"א

נתניה

מילוי קמטים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

כיצד אנו מבצעים מילוי באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית?

היות ומולקולת החומצה ההיאלורונית גדולה יחסית, לא ניתן סתם למרוח אותה על פני העור ולקוות שתחדור את מחסום העור ותגיע לעומק הרקמות. אמנם קיימים מספר תכשירים המתיימרים להחדיר חומצה היאלורונמית לעור, אבל הם לא רלוונטים לעור העמוק ולרקמות מתחתיו: הם לא חודרים לשם. לכן יש צורך להזריק את החומצה ההיאלורונית אל תוך העור ועמוק יותר.
אנו משתמשים בדרך כלל במזרקים בהם החומר מוכן וסטרילי, בנפחים משתנים היוכלים להגיע עד ל- 2 סמ"ק ויותר. הממוצע הינו 1 סמ"ק.
המחטים מוברגות באופן סטרילי למזרק. הן דקות מאד יחסית. ככל שהחומצה ההיאלורונית פחות צמיגה ניתן להשתמש במחט דקה יותר.

כיצד מבוצע המילוי עצמו?

בראש ובראשונה ההזרקה מבוצעת בבולוס (=מעין כדורים קטנים) הממלא שקע מסויים לפי תכנון. ניתן לבצע מילוי בבולוסים אחד ליד השני עד ליצירת השטחה של הקמט.
החדרת החומר תלויה בצמיגותו: ככל שהחומצה ההיאלורונית צמיגה יותר יש להזריק אותה עמוק יותר. חומצה היאלורונית דלילה נועדה למילוי חריצי שטחיים בעור עצמו וחטטי אקנה.

טכניקה נוספת הינה מילוי בפסים. החומצה ההיאלורונית מוחדרת עם הזרקה רציפה לאורך קו מסויים. בצורה זו ניתן למלא בצורה אחידה שטח גדול ולמצק אותו.

הזרקת חומצה היאלורונית – טכניקות המילוי הנפוצות

ישנן מספר טכניקות להזרקת חומצה היאלורונית לעור ולרקמות העמוקות יותר:

הזרקה בדיקור סדרתי

הזרקת חומצה היאלורונית

דיקור סדרתי (Serial Puncture) – הזרקה חוזרת של כמויות שוות בכל כמה מילימטרים. הזרקה מסוג זה יוצרת נפח מדיד מדוייק פר יחידת שטח. טובה מאד למילוי שקעים עמוקים.

הזרקה בפסים

הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקה בפסים (Linear Threading) – הכנסת המחט במקביל לשטח פני העור או בזווית מעט גדולה יותר והחדת החומצה היאלורונית בפסים אורכיים. ניתן להזריק ככל שמתקדמים או בנסיגה כלפי חוץ. שיטה זו מצויינת למיצוק פני העור.

הזרקת שתי וערב

הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקה בצורת שתי וערב (Criss-Cross) – הזרקה בצורת פסים אורכיים מאונכים אחד לשני. ההזרקה יוצרת מעין "רשת" של חומצה היאלורונית למיצוק נוסף של העור.

הזרקת מניפה

הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקה בצורת מניפה (Fan technique) – הכניסה מנקודה אחת אל תוך הקמט ובלי להוציא את המחט מזריקים בצורת פסים בזויות שונות. מבוצע בדרך כלל עם קנולה. טכניקה זו ממזערת את כמות הדקירות אותן עובר העור.

הזרקה בשיטת הסנדביץ'

הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקה בשיטת הסנדביץ' (Sandwich Technique) – כמשתמע משמה, בעזרת שיטה זו מבוצעת הזרקה לשכבות שונות של העור עם צמיגויות שונות של חומצה היאלורונית. משתמשים ב"שיטת הסנדוויץ" בעיקר בקמטים עמוקים בשילוב עור דק ומקומט. חומצה היאלורונית סמיכה מוזרקת לשכבות העמוקות של העור כדי למלא את הנפח החסר ולאחר מכן מוזרקת חומצה היאלורונית דלילה יותר לשכבות העליונות של העור כדי למצק את העור המקומט והדק.

הזרקה בטכניקת ההלבנה

הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקה עד לידי הלבנת העור (Blanching Technique) – הזרקה מאד שטחית של חומצה היאלורונית דלילה לחריצים שטחיים על פני העור. לחץ החומצה ההיאלורונית יוצר לחץ רגעי על כלי הדם בעור וגורם להלבנה זמנית וקצרה של העור. מכן השם. ביצוע טוב של טכניקה זו מטשטש חריצים עדינים מאד, בפרט סביב השפתיים.

הזרקה בטכניקת מזותרפיה

הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקה אל העור עצמו (מזותרפיה: מזו=מרכז העור, תרפיה=טיפול) – זו טכניקה הזרקה מאד ישנה בה היו אף מזריקים תרופות ומשככי כאבים אל העור עצמו. כיום מזריקים חומצה היאלורונית לעור בכדי לעבות אותו ולשמור על הלחות שלו. השיטה דומה להזרקה סדרתית אבל שטחית.

הזרקה למיצוק העור

הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקה למיצוק העור (Boosting) – בדומה למזותרפיה גם כאן ההזרקה מבוצעת אל העור אך גם לעומקו, בכדי למצק אותו עוד יותר. הטכניקה נועדה לעור דק ומלא חריצים. הטכניקה מזכירה הזרקה בפסים.

לקריאה נוספת על הסיבוכים יש להקליק כאן

מהם החידושים בהזרקת חומצה היאלורונית?

הרכב החומצות ההיאלורוניות בבסיסו לא השתנה. השתנה תמהיל הרכיבים השומרים על יציבות החומצה ההיאלורונית (פחות BDDE) תוך שמירה על ההצלבה בין שרשראות המולקולות.
כמו-כן נוצרו חומצות היאלורוניות ספציפיות לאזורים שונים: לשפתיים, למרזבי הדמעות, למזותרפיה, למיצוק העור.

קנולות להזרקת חומצה היאלורונית

קנולות למילוי קמטים

השתכללות מחטי ההזרקה

מתחילת העשור השני של שנות האלפיים החלה להיות רווחת שיטת ההזרקה בקנולות במקום מחטי הזרקה רגילות שפותחה על ידי דוקטור בנג'מין אשר מצרפת.
הקנולות הן מחטים קהות וארוכות. הייתרון בהן נובע מהיכולת להיכנס מנקודת הזרקה אחת ולבצע מילוי שטחים נרחבים בחומצה היאלורונית ללא דקירות מרובות. במצב זה טראומת הדקירות פוחתת, וכן שטפי הדם.
כדי להחדיר את הקנולה, אני משתמש במחט חדה עם קוטר זהה או רחב יותר. לאחר דקירת העור בנקודה בודדת אני יוצר את פתח הכניסה לקנולה. הקנולה הרבה יותר בטיחותית מהמחט הרגילה וסכנתה לפגיעה בכלי דם נמוכה ביותר.
קיימים אזורים בפנים בהם הקנולה הינה אמצעי ההזרקה המומלץ.

שימוש במזרק אוטומטי להזרקת חומצה היאלורונית במקום מילוי ידני

הזרקה ידנית של חומצה היאלורונית אינה מדוייקת מספיק: היא מסתמכת על מיומנות המזריק, על שרירי היד העלולים להתעייף בהזרקות חוזרות, ואל מול התנגדות עקב עובי המחטים. הזרקה לא אחידה זו גורמת לכאב רב יותר, דימום רב יותר ובזבוז חומר מילוי.

ראיון עם ד"ר דן רגב על מילוי קמטים אוטומטי, מתוך "לחיות טוב"

ייעוד המזרק האוטומטי הינו להקל על המזריק וליצור דיוק רב יותר של החדרת חומר המילוי. בשיטה זו, של Point & shoot, ניתן להגיע לרמת דיוק רבה יותר עם חומר המילוי, עם כמויות קטנות יותר, פחות כאב ופחות דימום.

קיראו כאן לגביי העלויות השונות של המזרק 

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

אודות ד“ר דן רגב

ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית מוכר על ידי משרד הבריאות, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ISAPS. דר' רגב הינו מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה. בנוסף, ד"ר רגב משמש כאחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת המומחים של שירותי בריאות כללית המצויה בהרצליה.

מנתח פלסטי - דן רגב

במה אנחנו שונים מאחרים

מרפאת בוטיק

אצלנו תקבלו יחס אישי
אתם לא עוד "מטופל"

הניסיון של ד"ר דן רגב

מומחה לכירורגיה פלסטית
ומנתח בכיר בבית חולים בילינסון
משנת 2004

אין מתמחים
ורופאים לא מנוסים

ד"ר דן רגב הוא היחיד
שמבצע טיפולים וניתוחים

שקיפות מלאה

הטיפולים מתבצעים רק לאחר התייעצות איתך לאחר שקיבלת את כל האינפורמציה הדרושה לך כדי להחליט.

בטיחות המוצרים

דר' רגב משתמש בחומרי הזרקה ושתלי סיליקון העומדים בתקנים המחמירים ביותר (FDA, CE, אמ"ר)

מטופלות ממליצות על ד"ר דן רגב

לד"ר רגב המקסים

. לא הספקתי להודות לך על הגשמת חלום שהיתממש. מעבר לד"ר, אתה אדם מדהים, אתה ואורלי. אני שמחה שהיכרתי אנשים כמותכם, ועוד יותר שהפקדתי את גופי בידיים טובות. אני מאחלת לך לך ולאורלי את כל הטוב שבעולם. באהבה ענקית… יצא מושלם.

לד"ר דן רגב היקר!!

אשר עשה עבודתו נאמנה…. ישר כח על היחס האישי המסור והחם. מלא באהבה והרבה סבלנות. מלאכתך קודש מתבצעת באדיקות להעניק לאדם חיים עם איכות לא בחסד כי אם בזכות תודה שהפכת חלום למציאות!!!

אלפי תודות..

לד"ר רגב

רציתי להודות לך על הטיפול המסור, על זמנך, וכמובן על שהפכת אותי להיות יותר יפה!!!! רציתי שתדע שאני צוהלת ברחוב משמחה, כי עשית בי שינוי שלו חיכיתי כל כך הרבה שנים. חיפשתי את האחד ומצאתי, ד"ר רגב הנחמד, כך שמעתי ומיד באתי!! אז…..שוב תודה רבה מקרב לב, אותך אזכור בכל מקום!!!!!

שלבי התהליך

פגישת ייעוץ
והיכרות

החלטה משותפת
על אופי ודרך הטיפול

הכנות לטיפול
במידה ויש צורך

התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם