ת"א

נתניה

חזה לא סימטרי

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

תיקון חזה לא סימטרי לפני ואחרי

חזה לא סימטרי או אסימטריה בחזה היא מצב בו השדיים שונים זה מזה. באופן טבעי, לא פעם מתגלה בגופנו חוסר סימטריה באיברים שונים – עיניים, אוזניים, גפיים וגם בשדיים. חוסר סימטריה בשדיים יכול להיות מזערי ועד משמעותי מאוד, כאשר השונות יכולה לבוא לידי ביטוי בגודל, בצורה ובמיקום השד, וכן בפטמות.

עד כמה נפוץ חזה לא סימטרי?

מחקר שבוצע בארה"ב ופורסם בשנת 2006 בכתב העת Plastic and reconstructive surgery מצא שכ-88% אחוז מהנבדקות שעמדו בפניי ניתוח להגדלת חזה סבלו מחוסר סימטריה בשדיים, במידה כזו או אחרת. חוסר הסימטריה התבטא במיקום השדיים, בגודלם או בגודל הפטמות.

כאשר חוסר הסימטריה משמעותי, הדבר מוביל למגוון קשיים בחיי היום-יום. כך, נשים רבות הסובלות מחזה לא סימטרי מוצאות את עצמן מתקשות במציאת חזייה מתאימה, ונאלצות לבחור בגדים רחבים, שיטשטשו את חוסר הסימטריה הקיימת. בנוסף לכך, להבדלי גודל משמעותיים בין השדיים עלולות להיות השלכות על היציבה ועל עמוד השדרה, בשל הבדלי המשקל בין השדיים. 

לצד אלו, נשים אלו חוות לא פעם פגיעה משמעותית בתחושת הנשיות ובדימוי העצמי ואף מתקשות ביצירת קשר רומנטי, בשל המראה של גופן שנוצר כתוצאה ממראה של חזה לא סימטרי.

מהן הסיבות לחוסר סימטריה בשדיים?

חשוב לציין כאמור שחוסר סימטריה קיים בשכיחות גבוהה יחסית באיברים שונים בגופנו, וכן בחזה. חוסר סימטריה קלה היא תופעה נורמלית, שעלולה להופיע בשנות ההתפתחות והגדילה, והיא אינה נובעת ממחלה. לצד זאת, חוסר סימטריה משמעותית בשדיים עלולה להיות גם תוצאה גדילת יתר (היפרטרופיה) של שד אחד.

היריון והנקה מהווים סיבה נוספת לתפועת חזה לא סימטרי. הפעילות ההורמונלית המתרחשת בגופה של אישה הרה מובילה בתורה למגוון שינויים גופניים. ככל שההיריון מתקדם, כך השדיים גדלים ותופחים. בנוסף, גם ההנקה, הממלאת את השד בחלב, מובילה לשינויים בגודל ובצורת השד. לא פעם, לאחר סיום ההנקה, השדיים 'מתכווצים' חזרה, כאשר הם לא בהכרח חוזרים להיות זהים בגודלם.

שינויים קיצוניים במשקל – ירידה או עלייה דרסטית במשקל משפיעים בתורם על נפח רקמת השומן בשדיים. עלייה גדולה במשקל עלולה להוביל לגדילה בשדיים, שלעתים תהיה לא אחידה, וכך גם ירידה במשקל, שעלולה בתורה להוביל ל'התכווצות' לא שווה בגודלם של השדיים.

הגיל משפיע גם הוא על מראה השד. עם השנים, רקמת העור הופכת רפויה יותר, וכוח המשיכה מביא ל'נפילה' של רקמת השד. גם כאן ייתכנו שינויים במראה בין השדיים, במיקום השד והפטמה.

שדיים נורמליים עם אסימטריה
היפרטרופיה של שד ימין
סינדרום פולנד

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

מהי תסמונת פולנד?

חוסר בגדילה של אחד השדיים יכול להיות תוצאה של 'תסמונת פולנד', במסגרתה צד אחד של בית החזה – הצלעות, שריר החזה, השד והפטמה, נותר לא מפותח כלל או מפותח פחות באופן משמעותי מצדו השני של בית החזה.  כיום טרם ידועה הסיבה המובילה לתסמונת, אך ההשערה היא שלא מדובר בתסמונת גנטית.

מה זה חזה טובולרי?

חזה טובולרי (צינורי) מתרחש כתוצאה מהתפתחות לא אחידה של רקמת השד בגיל ההתבגרות, בשילוב עודף רקמת חיבור בתוך השד. תופעה זו נקראת גם 'חזה צינורי', בשל מראה השד המתקבל.
במקרים רבים, נשים בעלות חזה טובולרי סובלות מחזה לא סימטרי.

מדוע חשוב לאבחן את הסיבה לחזה לא סימטרי?

אבחון הסיבה לחזה לא סימטרי חשובה לצורך קבלת החלטה על אפשרויות הטיפול בבעיה.

אך עוד קודם לכן, ישנה חשיבות לאבחן את קיומה של חוסר הסימטריה בקרב נשים הפונות להגדלת חזה. כירורג פלסטי מנוסה ומקצועי יוכל לבדוק את השדיים ולאבחן, כבר בפגישת הייעוץ הראשונה, אם קיימת חוסר סימטריה, ולו קלה ביותר, בין השדיים. במידה וקיים שוני של מעל 2 ס"מ בין השדיים, הרופא עשוי לבחון את הצורך בהתאמת שתלי סיליקון שונים לכל שד.

אבחון הסיבה לחוסר הסימטריה בשדיים תשפיע כאמור על בחירת הפתרון הנכון והמדויק עבורך. כך, במקרה של חוסר סימטריה משמעותי, הנובע מגדילת יתר של שד אחד, הפתרון עשוי להמצא בדמות ניתוח להקטנת השד הגדול יתר על המידה.

במידה והסיבה לשוני בשדיים היא 'תסמונת פולנד', יבחן הרופא האם מדובר בהתבטאות קלה של התסמונת, המאפשרת הגדלת חזה בשד שנותר לא מפותח, או שמדובר בפגיעה רחבה יותר של צד אחד בבית החזה, הדורשת התערבות ניתוחית מורכבת יותר, ונעשית לרוב בבית חולים.

ניתוח להגדלת חזה הוא פתרון מתאים גם עבור נשים בעלות חזה טובולרי, אך במקרים אלו תדרש שחרור הרקמה העודפת סביב רקמת השד. בנוסף, במקרים בהם קיים עודף עור יידרש ניתוח הרמת חזה, ואילו במקרים בהם חסרים עור ורקמת שד, ייתכן שיהיה צורך במתיחת רקמות לפני הכנסת השתל.

הסיכון לפתח סיבוכים בעקבות ניתוח חזה לא סימטרי הוא נדיר. הסיבוכים האפשריים הם: דימום, זיהום, קפלי שתל בקוטב עליון, התקשות קופסית השתל, צלקות מעובות ו/או רחבות, סיבוב השתל סביב עצמו ופתיחת שולי חתך הניתוח. לעתים נדירות ביותר תיתכן פקקת ורידים שטחיים (מחלת מונדור).

ניתוח הגדלת חזה בשדיים אסימטריים

כאמור, הגדלת שדיים בחזה אסימטרי דורשת לא פעם הערכות שונה לניתוח והתאמת השתלים לשדיים השונים.

תחילתו של התהליך בפגישת ייעוץ עם כירורג פלסטי, בה תשאלי על מצבך הרפואי, מחלות רקע ומחלות משפחתיות, והאם קיים טיפול תרופתי קבוע. לאחר מכן תבוצע בדיקה גופנית, במסגרתה ייבחן הרופא את השדיים – צורתם, גודלם, מיקומם, והאם קיימת חוסר סימטריה ביניהם. בהתאם ימליץ הרופא על שיטת הניתוח הנכונה עבורך ועל השתלים המתאימים ביותר, וכן יסביר לך על מהלך הניתוח והסיכונים הכרוכים בו.

בפגישה זו חשוב שתשתפי את הרופא ברצונותייך ובהעדפותיך באשר לגודל וצורת השד וכן בציפיותייך מהניתוח. מידע נוסף על הגדלת חזה אפשר למצוא כאן

מהלך הניתוח

ניתוח לתיקון חזה לא סימטרי הוא ניתוח פשוט יחסית. משכו כשעה, והוא מבוצע תחת הרדמה כללית, כאשר אין צורך באשפוז לאחריו.
במהלך הניתוח ייצור המנתח כיס בכל שד, דרכו יוכנס השתלים. לפני הכנסת השתל, יבדוק הרופא שהשתלים שנבחרו מתאימים למידת השד. לאחר הכנסתם תתבצע תפירה של החתך, בתפרים מסיסים.

החלמה מניתוח חזה לא סימטרי

מיד לאחר הניתוח יש ללבוש חזיית ספורט גמישה, שתחזיק את השדיים במקומם ותמנע לחץ מיותר על השדיים. בימים הראשונים שלאחר הניתוח ייתכן שתחווי כאב מקומי, שטפי דם, נפיחות וחוסר נוחות כללית בשדיים. תופעות אלו ייעלמו בתוך כמה שבועות.
ככלל, ההחלמה מניתוח חזה לא סימטרי נמשכת כשבועיים, כאשר בחודש שלאחר הניתוח יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת ומשכיבה על הבטן.

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

אודות ד“ר דן רגב

ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית מוכר על ידי משרד הבריאות, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ISAPS. דר' רגב הינו מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה. בנוסף, ד"ר רגב משמש כאחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת המומחים של שירותי בריאות כללית המצויה בהרצליה.

מנתח פלסטי - דן רגב

במה אנחנו שונים מאחרים

מרפאת בוטיק

אצלנו תקבלו יחס אישי
אתם לא עוד "מטופל"

הניסיון של ד"ר דן רגב

מומחה לכירורגיה פלסטית
ומנתח בכיר בבית חולים בילינסון
משנת 2004

אין מתמחים
ורופאים לא מנוסים

ד"ר דן רגב הוא היחיד
שמבצע טיפולים וניתוחים

שקיפות מלאה

הטיפולים מתבצעים רק לאחר התייעצות איתך לאחר שקיבלת את כל האינפורמציה הדרושה לך כדי להחליט.

בטיחות המוצרים

דר' רגב משתמש בחומרי הזרקה ושתלי סיליקון העומדים בתקנים המחמירים ביותר (FDA, CE, אמ"ר)

מטופלות ממליצות על ד"ר דן רגב

לד"ר רגב המקסים

. לא הספקתי להודות לך על הגשמת חלום שהיתממש. מעבר לד"ר, אתה אדם מדהים, אתה ואורלי. אני שמחה שהיכרתי אנשים כמותכם, ועוד יותר שהפקדתי את גופי בידיים טובות. אני מאחלת לך לך ולאורלי את כל הטוב שבעולם. באהבה ענקית… יצא מושלם.

לד"ר דן רגב היקר!!

אשר עשה עבודתו נאמנה…. ישר כח על היחס האישי המסור והחם. מלא באהבה והרבה סבלנות. מלאכתך קודש מתבצעת באדיקות להעניק לאדם חיים עם איכות לא בחסד כי אם בזכות תודה שהפכת חלום למציאות!!!

אלפי תודות..

לד"ר רגב

רציתי להודות לך על הטיפול המסור, על זמנך, וכמובן על שהפכת אותי להיות יותר יפה!!!! רציתי שתדע שאני צוהלת ברחוב משמחה, כי עשית בי שינוי שלו חיכיתי כל כך הרבה שנים. חיפשתי את האחד ומצאתי, ד"ר רגב הנחמד, כך שמעתי ומיד באתי!! אז…..שוב תודה רבה מקרב לב, אותך אזכור בכל מקום!!!!!

שלבי התהליך

פגישת ייעוץ
והיכרות

החלטה משותפת
על אופי ודרך הטיפול

הכנות לטיפול
במידה ויש צורך

התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם