ת"א

נתניה

ניתוח מתיחת בטן

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

ניתוח מתיחת בטן תמונות לפני ואחרי

תוכן עניינים - לחצו לניווט מהיר

עור הבטן שלנו, בדומה לכל איזור אחר בגוף, הופך רפוי יותר עם השנים. הסיבות העיקריות לרפיון עור הבטן הן ירידה דרסטית במשקל, הריונות ולידות, וכן היחלשות השרירים ורקמות החיבור עם הגיל.

'בטן שטוחה' מייצגת אסתטיקה, יופי, בריאות ואף כושר גופני ורבים מאתנו שואפים ונכספים אליה. לעומת זאת, בטן רפויה ו'מדולדלת' משווה מראה עייף וזקן. מראה של בטן רופסת עלול להשפיע לרעה על תחושת הדימוי העצמי והבטחון העצמי שלנו.

המודעות למראה הבטן גורם לא פעם לנשים ולגברים להעדיף פריטי לבוש רחבים, שיטשטשו את המראה. אם אתם סובלים מבטן רפויה, ייתכן שניתוח למתיחת בטן הוא הפתרון עבורכם. מדובר באחד הניתוחים האסתטיים המבוקשים בקרב נשים וגברים כאחד.

אמונות שגויות בנוגע למתיחת בטן

ישנם לא מעט מיתוסים בנוגע לבטן רפויה. ריכזנו כאן את חלקם:

• ניתן 'למתוח' את העור והשומן הרפויים באמצעות אורח חיים בריא, הכולל תזונה נכונה ושילוב פעילות גופנית בשגרה – אורח חיים בריא אמנם יסייע בשמירה על הבריאות ובחיזוק השרירים, אך לא ניתן להעלים עודף עור בעקבות אימוץ הרגלים בריאים אלו.
• מטרתו של ניתוח למתיחת בטן היא הרזיה – הניתוח אינו מהווה כלי לירידה במשקל באזור הבטן. למעשה, הזמן הנכון ביותר לבצע מתיחת בטן הוא לאחר השלמת הירידה במשקל ושמירה על משקל קבוע ויציב במשך שלושה חודשים לפחות.
• לא ניתן לבצע ניתוח מתיחת בטן בגיל המבוגר – לא נכון. התנאי לקביעת האפשרות לניתוח הוא מצבו הבריאותי של המטופל, ולא בהכרח גילו.

למי מתאים ניתוח למתיחת בטן?

הניתוח מתאים לגברים ולנשים מעל גיל 18, בריאים ובעלי משקל תקין, הסובלים מעור רפוי ומעודפי שומן בבטן ברמות שונות, ובשל כך אינם מרוצים ממראה גופם. הניתוח אינו מתאים לסובלים מעודף משקל משמעותי. בנוסף, לחץ דם גבוה ונטייה מוגברת לדימומים מהווים גורמי סיכון, ודורשים ייעוץ רפואי עם כירורג פלסטי באשר לאפשרות הניתוח.

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

יתרונות הניתוח

• ניתוח למתיחת בטן הוא ניתוח פשוט יחסית, בעלי אחוזי הצלחה גבוהים וסיכון נמוך.
• הניתוח מאפשר לנשים ולגברים השגת מראה של בטן שטוחה וחטובה.
• במידת הצורך, ניתן לשלב בניתוח שאיבת שומן בטני, להשגת מראה אסתטי ואחיד של הבטן.

• בעקבות השינוי במראה שמביא איתו הניתוח, מטופלים רבים מדווחים על שיפור בתפיסת הגוף שלהם ובדימוי העצמי.

מה השלב הראשון לקראת ניתוח מתיחת בטן?

השלב הראשון בתהליך ניתוח מתיחת בטן הוא פגישת ייעוץ עם כירורג פלסטי. בפגישה, יברר הרופא את מצבך הרפואי, האם קיימות מחלות רקע ועוד. כמו כן, הפגישה תכלול בדיקה של הבטן – צורה ומראה, כמו גם עודפי העור והשומן הקיימים, ואיתור בקעים בטבור ובבטן, שיידרשו תיקון כחלק מהניתוח המתוכנן.

ההכנה לניתוח כוללת ביצוע בדיקות דם: ספירת דם, תפקודי קרישה וכימיה. מטופלים מעל גיל 40 עשויים להידרש גם לבדיקת אק"ג. כאשר הניתוח מבוצע לאחר ירידה דרסטית במשקל או לאחר ניתוח בריאטרי, יש לבצע בדיקות דם מקיפות יותר, הכוללות כימיה מלאה ומיפוי מאגר הוויטמינים והמינרלים בגוף. זאת, כיוון שירידה משמעותית במשקל עלולה להוביל לחוסרים תזונתיים.

כיוון שעישון מעלה את הסיכון לזיהומים ולנמקים בעור, יש להפסיק לעשן כחודש לפני הניתוח. בנוסף, ההנחיה היא להפסיק ליטול תרופות מדללות דם כשבועיים לפחות לפני מועד הניתוח.

מה קורה במהלך הניתוח?

ניתוח למתיחת בטן מבוצע בהרדמה כללית, ואורכו כשעתיים וחצי.
לפני הניתוח, יסמן הכירורג את האזורים בהם יבוצע החיתוך – לרוחב הבטן התחתונה, באזור התחתונים. במידת הצורך, יבוצע גם סימון אזורים בהם יש לבצע שאיבת שומן.

מתיחת בטן

במהלך הניתוח, יפריד המנתח את העור ורקמת השומן, הנקראים 'קיר הבטן', משרירי הבטן, כאשר הטבור נשאר במקומו. לאחר מכן יבוצע הידוק של שרירי הבטן, הסרת העור והשומן העודפים ומתיחת קיר הבטן. לקראת סוף הניתוח תבוצע שאיבת השומן מהמותניים, וחתכי הניתוח ייתפרו בתפרים מתכלים. בסיום הניתוח יוחדרו נקזים אל חלל הניתוח, במטרה לסייע בניקוז הפרשות ובמניעת בצקות. 

במקרים בהם עודפי העור והשומן קלים ומתרכזים בבטן התחתונה בלבד, ישנה אפשרות לבצע 'מיני מתיחת בטן'. מדובר בניתוח קל יותר, שמתמקד באזור שתחת הטבור, וההחלמה ממנו קצרה יותר. 

תמונות לאחר ניתוח מתיחת בטן

לפני ואחרי מתיחת בטן

מהם הסיכונים בניתוח מתיחת בטן?

הסיכון לסיבוכים בניתוח מתיחת בטן נדיר יחסית, וכולל דימום, זיהום, סרומה, פתיחת החתך הניתוחי, נמק וצלקות רחבות או מעובות. סיבוכים נדירים עוד יותר הם קרישי דם בוורידי הרגליים, שעלולים להוביל לתסחיף ריאתי.

מתיחת בטן לאחר ניתוח בריאטרי

קיצור קיבה, או בשמו המקצועי – ניתוח בריאטרי, הוא הליך שמטרתו הפחתת משקל עודף, עבור הסובלים מהשמנת יתר משמעותית. מתיחת בטן תעשה במטופלים אלו רק עם סיום תהליך הירידה במשקל ובתנאי שמשקלם יציב מזה מספר חודשים. מטופלים שחוו ירידה משמעותית במשקל בעקבות ניתוח בריאטרי יסבלו לרוב מעודפי עור משמעותיים בבטן, המתבטאים בקפלי עור רבים.

עבור מטופלים אלו, ניתוח מתיחת בטן הוא כלי יעיל לעצב את הגוף ולסייע לו להראות במיטבו בגזרתו החדשה. במטופלים לאחר ניתוח בריאטרי מבוצעת מתיחת בטן היקפית, במסגרתה בנוסף למתיחת עור הבטן, שאיבת השומן העודף והצרת המותניים, מבוצעת הסרת עודפי עור מהגב והרמת ישבן, לצורך יצירת נפח לישבן השטוח. ההחלמה מניתוח זה יכולה להיות ארוכה יותר מניתוח רגיל.

מתיחת בטן אחרי ניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי מוביל למספר שינויים בבטן, ביניהם התכווצות בלתי מספקת של העור שנמתח במהלך ההיריון, כאשר צלקת הניתוח שוקעת עם הזמן ומשווה מראה לא אסתטי לעור העודף שנותר מעליה. נוסף על כך, כחלק ממהלך הניתוח הקיסרי, שרירי הבטן מופרדים ואינם נתפרים בסיום הניתוח, ובעקבות כך מתרחקים זה מזה ואינם חוזרים לעצמם.

ניתוח מתיחת בטן בנשים שעברו ניתוח קיסרי כולל בין היתר גם הידוק שרירי הבטן זה לזה, וכן הסרה של צלקת הניתוח הקיסרי, לקבלת מראה אחיד ואסתטי של העור.

החלמה לאחר ניתוח מתיחת בטן

עם סיום הניתוח יש ללבוש חגורת בטן לשבועיים, שתסייע בהפחתת הבצקות ובהחלמת אזור הניתוח. בימים הראשונים שלאחר הניתוח ייתכן שיופיעו כאבים, נפיחות ובצקות, שטפי דם עוריים ושינויי תחושה. ברוב המקרים, כבר לאחר שבוע עד שבועיים ניתן לחזור לשגרה. ההמלצה היא להימנע מפעילות גופנית, מהרמת משקל וממאמץ למשך שבועיים, ולא לשכב על הבטן במשך חודש לפחות.

אמנם תהליך ההחלמה המלא מהניתוח עשוי להמשך כחודש, אך הדבר משתנה בין מטופלים ותלוי בשיטת הניתוח, היקף הניתוח, כמות העור והשומן שהוסרו ובפרמטרים נוספים הנוגעים למצבו הבריאותי של המטופל.

מתי אפשר לראות תוצאות?

כבר לאחר שבועיים, עם הירידה בנפיחות ובבצקות והעלמות שטפי הדם, אפשר להתחיל להבחין בשינוי במראה הבטן. עם הזמן, צלקות הניתוח הולכות ומתבהרות והופכות מטושטשות יותר.

החלמה ובנייה מחודשת של הרקמה היא תהליך שאורך זמן, ולכן התוצאות הסופיות של הניתוח יופיעו כשלושה עד ארבע חודשים מיום הניתוח. חשוב להבין שכל עלייה של מעל 5 ק"ג במשקל הגוף, כמו גם הריונות עתידיים, עלולים להוביל לשינוי בתוצאות הניתוח

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

ניתוח מתיחת בטן תמונות

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

אודות ד“ר דן רגב

ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית מוכר על ידי משרד הבריאות, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ISAPS. דר' רגב הינו מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה. בנוסף, ד"ר רגב משמש כאחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת המומחים של שירותי בריאות כללית המצויה בהרצליה.

מנתח פלסטי - דן רגב

במה אנחנו שונים מאחרים

מרפאת בוטיק

אצלנו תקבלו יחס אישי
אתם לא עוד "מטופל"

הניסיון של ד"ר דן רגב

מומחה לכירורגיה פלסטית
ומנתח בכיר בבית חולים בילינסון
משנת 2004

אין מתמחים
ורופאים לא מנוסים

ד"ר דן רגב הוא היחיד
שמבצע טיפולים וניתוחים

שקיפות מלאה

הטיפולים מתבצעים רק לאחר התייעצות איתך לאחר שקיבלת את כל האינפורמציה הדרושה לך כדי להחליט.

בטיחות המוצרים

דר' רגב משתמש בחומרי הזרקה ושתלי סיליקון העומדים בתקנים המחמירים ביותר (FDA, CE, אמ"ר)

מטופלות ממליצות על ד"ר דן רגב

לד"ר רגב המקסים

. לא הספקתי להודות לך על הגשמת חלום שהיתממש. מעבר לד"ר, אתה אדם מדהים, אתה ואורלי. אני שמחה שהיכרתי אנשים כמותכם, ועוד יותר שהפקדתי את גופי בידיים טובות. אני מאחלת לך לך ולאורלי את כל הטוב שבעולם. באהבה ענקית… יצא מושלם.

לד"ר דן רגב היקר!!

אשר עשה עבודתו נאמנה…. ישר כח על היחס האישי המסור והחם. מלא באהבה והרבה סבלנות. מלאכתך קודש מתבצעת באדיקות להעניק לאדם חיים עם איכות לא בחסד כי אם בזכות תודה שהפכת חלום למציאות!!!

אלפי תודות..

לד"ר רגב

רציתי להודות לך על הטיפול המסור, על זמנך, וכמובן על שהפכת אותי להיות יותר יפה!!!! רציתי שתדע שאני צוהלת ברחוב משמחה, כי עשית בי שינוי שלו חיכיתי כל כך הרבה שנים. חיפשתי את האחד ומצאתי, ד"ר רגב הנחמד, כך שמעתי ומיד באתי!! אז…..שוב תודה רבה מקרב לב, אותך אזכור בכל מקום!!!!!

שלבי התהליך

פגישת ייעוץ
והיכרות

החלטה משותפת
על אופי ודרך הטיפול

הכנות לטיפול
במידה ויש צורך

התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם